• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Economía
    • D10 Documentos de trabajo
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Economía
    • D10 Documentos de trabajo
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Airport charges and marginal costs for Spanish airports before the process of partial privatization

    Ver/Abrir
    AirportChargesAnd.pdf (341.7Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/18685
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Núñez Sánchez, RamónAutoridad Unican; Hidalgo Gallego, SorayaAutoridad Unican; Martínez San Román, ValerianoAutoridad Unican
    Fecha
    2019-03
    Derechos
    © Los autores
    Publicado en
    MPRA, 2019, Paper No. 92973
    Enlace a la publicación
    https://mpra.ub.uni-muenchen.de/92973/
    Palabras clave
    Airport pricing
    Cost function
    Airport regulation
    Spanish airports
    Resumen/Abstract
    Airport pricing is considered as one of the most relevant issues for policymakers. According transport policy, pricing schemes should be at least partially based on marginal costs. This article aims at comparing the most relevant aeronautical airport charges with their corresponding marginal costs for the Spanish airports in the period before the partial privatization process. To that end, we have built very detailed airport charge variables, and then, have estimated a flexible short-run variable cost function system using a panel of thirty-five airports over a 6-year period. The results show that the evolution of aeronautical airport charges does not follow the trend of marginal costs. Moreover, these charges are set above the shortrun marginal costs with the exception of the smallest and insular airports. Finally, we find the existence of non-neutral technological change and excess of capacity for the Spanish airports.
    Colecciones a las que pertenece
    • D10 Documentos de trabajo [96]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España