• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Enhancing customer-based brand equity through CSR in the hospitality sector

    Ver/Abrir
    EnhancingCustomerBas ... (203.8Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/18249
    DOI: 10.1080/15256480.2017.1397581
    ISSN: 1525-6480
    ISSN: 1525-6499
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Martínez García de Leaniz, Rosa PatriciaAutoridad Unican; Nishiyama, Noriaki
    Fecha
    2019
    Derechos
    ©Taylor & Francis. "This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in International Journal of Hospitality & Tourism Administration (online 2017) available online: http://wwww.tandfonline.com/https://doi.org/10.1080/15256480.2017.1397581"
    Publicado en
    International Journal of Hospitality & Tourism Administration, Volume 20, 2019 - Issue 3
    Editorial
    Taylor & Francis
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1080/15256480.2017.1397581
    Palabras clave
    Corporate social responsibility
    Customer-based brand equity
    Brand image
    Brand loyalty
    Perceived quality
    Brand awareness
    Hospitality
    Resumen/Abstract
    Corporate social responsibility is considered an important element in the development of brand equity. Extant research in this context is mainly focused on the relationship between this corporate philosophy and financial performance, overlooking its potential to develop competitive advantages through brand equity dimensions. The aim of this research is to explore the impact of socially responsible aspects on hotel brand equity. To test the proposed model personal surveys of hotel customers were conducted. A structural equation model was developed to test the research hypotheses. The findings show that corporate social responsibility has positive effects on brand image, perceived quality, brand awareness, and brand loyalty.
    Colecciones a las que pertenece
    • D25 Artículos [509]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España