• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Transportes y Tecnología de Proyectos y Procesos
    • D09 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Transportes y Tecnología de Proyectos y Procesos
    • D09 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Modelling gender perception of quality in interurban bus services

    Ver/Abrir
    Modelling gender.pdf (331.9Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/1783
    DOI: 10.1680/tran.9.00031
    ISSN: 0965-092X
    ISSN: 1751-7710
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Rojo Arce, Marta; Gonzalo Orden, HernánAutoridad Unican; Dell´Olio, LuigiAutoridad Unican; Ibeas Portilla, ÁngelAutoridad Unican
    Fecha
    2011-01
    Derechos
    © ICE. Permission is granted by ICE Publishing to print one copy for personal use. Any other use of these PDF files is subject to reprint fees
    Publicado en
    Proceedings of the ICE - Transport, 2011, 64(1), 43 –53
    Editorial
    ICE : Institution of Civil Engineers
    Enlace a la publicación
    http://www.icevirtuallibrary.com/content/serial/tran
    Palabras clave
    Mathematical modelling
    Transport management
    Transport planning
    Resumen/Abstract
    This paper models how women and men perceive the quality of interurban bus services and proposes a new methodology for detecting the highest priority service variables to act on. Service quality perception was modelled using both ordered logit and ordered probit models using data from revealed preference surveys. The methodology for detecting different priority levels uses the graphic representation of the relationships between influence in the model and average evaluation by users. The modification of certain variables increases the knowledge of how woman evaluate quality in bus services to help promote the use of interurban public transport. Statistical analysis of the data provides some conclusions such as: the proportion of users increases as age decreases for both men and women; and women seem to make shorter and more frequent trips than men. The best model for this data set was ordered logit. As expected, the most relevant variable is the relationship between quality and price. Other important variables are the condition of the bus and the frequency of service.
    Colecciones a las que pertenece
    • D09 Artículos [452]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España