• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Is the relationship between art and mathematics addressed thoroughly in Spanish secondary school textbooks?

    Ver/Abrir
    TMAA-2017-0064-R2.pdf (7.436Mb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/16318
    DOI: 10.1080/17513472.2018.1552068
    ISSN: 1751-3472
    ISSN: 1751-3480
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Diego Mantecón, José ManuelAutoridad Unican; Blanco, Teresa F.; Búa Ares, José Benito; González Sequeiros, Pablo
    Fecha
    2019-04
    Derechos
    © Taylor & Francis This is a preprint of an article published by Taylor & Francis in Journal of mathematics and the arts on 2019 , available online: https://doi.org/10.1080/17513472.2018.1552068
    Publicado en
    Journal of Mathematics and the Arts, Vol. 13, Iss. 1-2, Pp. 25-47 (2019)
    Editorial
    Abingdon: Taylor & Francis
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1080/17513472.2018.1552068
    Resumen/Abstract
    This article discusses a review of the relationship between art and mathematics in Spanish secondary school mathematics textbooks. The art-mathematics connection identified in the textbooks was analyzed under six dimensions: (1) art for ornamental purposes; (2) art in calculation and measurement; (3) art to master concepts; (4) art to use technological resources in mathematics; (5) mathematical analysis of art; and (6) creating art with mathematics. Dimensions 1, 2 and 3 clearly prevailed over dimensions 4, 5 and 6, which called for more active participation and analytical reflection. Most of the activities attempted to illustrate the mathematics-art connection with real-world examples, but rarely entailed verifying a hypothesis or assumption nor did they encourage critical thinking for analyzing and creating art with mathematical or technological tools.
    Colecciones a las que pertenece
    • D21 Artículos [417]
    • D21 Proyectos de Investigación [326]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España