• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Tecnología Electrónica e Ing. Sistemas y Automática (TEISA)
    • D50 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Tecnología Electrónica e Ing. Sistemas y Automática (TEISA)
    • D50 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Uso de recursos profesionales en la enseñanza del desarrollo de SW embebido

    Ver/Abrir
    UsodeRecursosProfesi ... (552.0Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/16267
    ISSN: 2255-5706
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Posadas Cobo, HéctorAutoridad Unican; Villar Bonet, Eugenio, 1957-Autoridad Unican
    Fecha
    2016-03
    Derechos
    © Institute of Electrical and Electronics Engineers. Sociedad de la Educación Capítulo Español
    Publicado en
    VAEP-RITA, 2016, 4(1), 17-23
    Editorial
    Institute of Electrical and Electronics Engineers. Sociedad de la Educación Capítulo Español
    Palabras clave
    Competences
    Design contest
    Technical documents
    Datasheets
    Embedded systems education
    Resumen/Abstract
    In order to prepare the student for its future professional performance, it is required to propose complex and realistic practical activities. However, these kind of activities typically requires large times, resources and collateral knowledge to be carried out. To overcame these difficulties, this work presents a subject of Telecommunication Engineering Degree,taught making use of different professional materials. Using these materials, itis easier to transmit information to the students through case-study methodologies. Additionally, their use simplifies the preparation of problems and complex projects without generating the perception that the activities are mostly resolved thanks to teaching help instead ofdue to student?sperformance. To demonstratethese ideas, the article focuses on three practical activities covered by the subject: one based on the use of web resources, one using information from a professional design contest, and the last onefocused on technical datasheets and application notes.These activities have been selected in order to achieve an adequate difficulty degree and to be attractive for students.
    Colecciones a las que pertenece
    • D50 Artículos [312]
    • D50 Proyectos de Investigación [405]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España