• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Proyectos de investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Proyectos de investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Improving written argumentative synthesis by teaching the integration of conflicting information from multiple sources

    Ver/Abrir
    ImprovingWrittenArgu ... (279.1Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/16158
    ISSN: 0737-0008
    ISSN: 1532-690X
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Mateos, Mar; Martín, Elena; Cuevas, Isabel; Villalón Molina, RuthAutoridad Unican; Martínez, Isabel; González-Lamas, Jara
    Fecha
    2018
    Derechos
    This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Cognition & Instruction on 2018, available online: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/07370008.2018.1425300
    Publicado en
    Cognition and Instruction, 2018, 36(2), 119-138
    Editorial
    Taylor & Francis
    Enlace a la publicación
    https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/07370008.2018.1425300
    Palabras clave
    Collaborative argumentation
    Explicit instruction
    Graphic guide
    Synthesis of multiple sources
    Written argumentation
    Resumen/Abstract
    The goal of this study was to assess the effectiveness of 2 different types of intervention aimed at improving written argumentative synthesis by integrating conflicting information from different sources. Both interventions combined the use of a guide with collaborative practice, but one of them also included explicit strategy instruction. Only students who received additional explicit instruction showed an improved ability to integrate conflicting information and increased the number of arguments they selected from the sources.
    Colecciones a las que pertenece
    • D11 Artículos [787]
    • D11 Proyectos de investigación [180]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España