• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Qualitative Study on Book Clubs and Dialogic Literary Gatherings in Spain and Brazil

    Ver/Abrir
    QualitativeStudyBook.pdf (153.1Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/16048
    DOI: 10.1080/01616846.2018.1530032
    ISSN: 0161-6846
    ISSN: 1541-1540
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Álvarez Álvarez, María del CarmenAutoridad Unican
    Fecha
    2018
    Derechos
    © Taylor & Francis "This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Public Library Quaterly on 2018, available online: http://wwww.tandfonline.com/10.1080/01616846.2018.1530032"
    Publicado en
    Public Library Quarterly, Volume 38, 2019 - Issue 1, 72-84
    Editorial
    Routledge Taylor & Francis
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1080/01616846.2018.1530032
    Palabras clave
    Book Club.
    Dialogic Literary Gathering.
    Reading Communities.
    Schools Improvement.
    Resumen/Abstract
    ABSTRACT: Some organizations in Spain that seek to foster innovation in reading are keen to establish book clubs or dialogical literary gatherings. However, there are notable differences between these two practices that are not always clear. This paper presents the results of an observational study based on participant observation and interviews with key informants that tackle their similarities and differences in school and social settings. The results show that their differences lie in origin, purpose, methodology, and coordination, among others. The conclusions show different paradigms behind these practices, and organizations should opt for one or the other.
    Colecciones a las que pertenece
    • D11 Artículos [787]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España