• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Explaining residents' attitudes towards tourism and tourists: A new approach based on brand theory

    Ver/Abrir
    ExplainingResidentsA ... (353.7Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/15033
    DOI: 10.1002/jtr.2220
    ISSN: 1522-1970
    ISSN: 1099-2340
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    San Martín Gutiérrez, HéctorAutoridad Unican; García de los Salmones, María del MarAutoridad Unican; Herrero Crespo, AngelAutoridad Unican; Pérez Ruiz, AndreaAutoridad Unican
    Fecha
    2018-12
    Derechos
    © Wiley ""This is the peer reviewed version of the following article: San Martín H, García de los Salmones M d M, Herrero Á, Pérez A. Explaining residents' attitudes towards tourism and tourists: A new approach based on brand theory. Int J Tourism Res. 2018;20:738-747 , which has been published in final form at https://doi.org/10.1002/jtr.2220. This article may be used for non-commercial purposes in accordance with Wiley Terms and Conditions for Self-Archiving."
    Publicado en
    International Journal of Tourism Research, Volume20, Issue 6 November/December 2018 Pages 738-747
    Editorial
    John Wiley & Sons
    Palabras clave
    Attitudes
    Brand
    Equity
    Identification
    Residents
    Resumen/Abstract
    ABSTRACT: Considering host communities as brands in the eyes of local people, our study examines how resident attitudes towards tourism and tourists are influenced by two brand factors: (a) equity perceptions related to their communities (i.e., brand equity) and (b) identification with their communities (i.e., brand identification). Our empirical results indicate that resident attitudes towards tourism are positively influenced by equity perceptions and identification, whereas attitudes towards tourists are positively influenced by attitudes towards tourism and identification with the community. These findings represent a step forward in better understanding how both types of resident attitudes are influenced by nontourism-related factors.
    Colecciones a las que pertenece
    • D25 Artículos [509]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España