• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Residents' attitudes and behavioural support for tourism in host communities

    Ver/Abrir
    ResidentsAttitudesBe ... (596.9Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/15031
    DOI: 10.1080/10548408.2017.1357518
    ISSN: 1054-8408
    ISSN: 1540-7306
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    San Martín Gutiérrez, HéctorAutoridad Unican; García de los Salmones, María del MarAutoridad Unican; Herrero Crespo, AngelAutoridad Unican
    Fecha
    2018
    Derechos
    © Taylor & Francis. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Journal of Travel and Tourism Marketing on 2018, available online: http://wwww.tandfonline.com/ doi.org/10.1080/10548408.2017.1357518
    Publicado en
    Journal of Travel & Tourism Marketing, 35:2, 2018, 231-243
    Editorial
    Taylor & Francis
    Palabras clave
    Residents
    Attitudes
    Perceptions
    Behavioural support
    Host communities
    Resumen/Abstract
    ABSTRACT: In our study of the "perceptions-attitudes-behaviours" sequence, we explain how resident perceptions of tourism's impacts on host communities influence not only their attitudes towards tourism, but also their attitudes towards tourists - i.e. a new variable that has recently been introduced in literature. Moreover, we introduce the behavioural support, a concept that denotes a higher level of involvement and engagement of residents with their communities in comparison with the traditional attitudinal support. Our results indicate: (1) the residents' perception of the positive economic and cultural impacts of tourism are the main variables influencing their attitudes towards tourism and tourists; and (2) both types of attitudes influence on behavioural support for tourism in host communities.
    Colecciones a las que pertenece
    • D25 Artículos [512]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España