• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Teachers as entrepreneurial role models: The impact of a teacher's entrepreneurial experience and student learning styles in entrepreneurial intentions

    Ver/Abrir
    TeachersAsEntreprene ... (524.4Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/13731
    ISSN: 1098-8394
    ISSN: 1528-2651
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Bueckmann Diegoli, Rafaela; San Martín Gutiérrez, HéctorAutoridad Unican; García de los Salmones, María del MarAutoridad Unican
    Fecha
    2018
    Derechos
    © Journal of Entrepreneurship Education
    Publicado en
    Journal of Entrepreneurship Education,Volume 21, Issue 1, 2018,
    Editorial
    Allied Business Academies
    Palabras clave
    Entrepreneurship education
    Entrepreneurial intention
    Teacher
    Role model
    Learning style
    Resumen/Abstract
    This article uses Social Learning Theory and the Role Model Theory to address the issue of the impact teachers have as role models regarding the development of the entrepreneurial intentions of their students. We also tested whether this impact varies based on the students' learning styles. We conducted a survey of 50 teachers and 560 undergraduate students from 26 campuses of a private university in Mexico. Data collection occurred before and after a mandatory entrepreneurship course. Students with converging learning styles have a significantly higher increase in entrepreneurial intentions when teachers with entrepreneurial experience taught the course. For the other students, the teachers' entrepreneurial experience does not influence the formation of entrepreneurial intentions. To the best of the knowledge of the authors, this is the first time that empirical research considers the effect of both a teacher?s entrepreneurial experience and the students' learning style when evaluating the impact of entrepreneurship education programs.
    Colecciones a las que pertenece
    • D25 Artículos [512]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España