• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Fisiología y Farmacología
    • D16 Proyectos de investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Fisiología y Farmacología
    • D16 Proyectos de investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Decreasing the Expression of GABAA[alfa]5 Subunit-Containing Receptors Partially Improves Cognitive, Electrophysiological, and Morphological Hippocampal Defects in the Ts65Dn Model of Down Syndrome

    Ver/Abrir
    DecreasingTheExpress ... (786.2Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/13706
    DOI: 10.1007/s12035-017-0675-3
    ISSN: 0893-7648
    ISSN: 1559-1182
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Vidal Sánchez, VerónicaAutoridad Unican; García Cerro, SusanaAutoridad Unican; Martínez Fernández, PaulaAutoridad Unican; Corrales Pardo, AndreaAutoridad Unican; Lantigua Romero, SaraAutoridad Unican; Vidal Casado, Rebeca; Rueda Revilla, NoemíAutoridad Unican; Ozmen, Laurence; Hernández, Maria Clemencia; Martínez-Cué, CarmenAutoridad Unican
    Fecha
    2018-06
    Derechos
    © Springer. The final publication is available at Springer via http://dx.doi.org/10.1007/s12035-017-0675-3
    Publicado en
    Molecular Neurobiology June 2018, Volume 55, Issue 6, pp 4745-4762
    Editorial
    Springer
    Enlace a la publicación
    https://dx.doi.org/10.1007/s12035-017-0675-3
    Palabras clave
    GABAA
    α5 subunit
    Down Syndrome
    Over-inhibition
    Ts65Dn mice
    Cognition
    Resumen/Abstract
    Trisomy 21 or Down syndrome (DS) is the most common cause of intellectual disability of a genetic origin. The Ts65Dn (TS) mouse, which is the most commonly used and best-characterized mouse model of DS, displays many of the cognitive, neuromorphological, and biochemical anomalies that are found in the human condition. One of the mechanisms that have been proposed to be responsible for the cognitive deficits in this mouse model is impaired GABAmediated inhibition. Because of the well-known modulatory role of GABAA ?5 subunit-containing receptors in cognitive processes, these receptors are considered to be potential targets for improving the intellectual disability in DS. The chronic administration of GABAA ?5-negative allosteric modulators has been shown to be procognitive without anxiogenic or proconvulsant side effects. In the present study, we use a genetic approach to evaluate the contribution of GABAA ?5 subunit-containing receptors to the cognitive, electrophysiological, and neuromorphological deficits in TS mice.We show that reducing the expression of GABAA ?5 receptors by deleting one or two copies of the Gabra5 gene in TS mice partially ameliorated the cognitive impairments, improved longterm potentiation, enhanced neural differentiation and maturation, and normalized the density of the GABAergic synapse markers. Reducing the gene dosage of Gabra5 in TS mice did not induce motor alterations and anxiety or affect the viability of the mice. Our results provide further evidence of the role of GABAA ?5 receptor-mediated inhibition in cognitive impairment in the TS mouse model of DS.
    Colecciones a las que pertenece
    • D16 Artículos [196]
    • D16 Proyectos de investigación [70]
    • D55 Artículos [172]
    • D55 Proyectos de investigación [70]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España