• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Communication transparency in ethical and traditional banking in Spain

    Ver/Abrir
    CommunicationTranspa ... (625.1Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/12579
    DOI: 10.18775/jibrm.1849-8558.2015.22.3004
    ISSN: 1849-8558
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Baraibar Diez, Elisa PilarAutoridad Unican; Odriozola Zamanillo, María DoloresAutoridad Unican; Fernández Sánchez, José LuisAutoridad Unican
    Fecha
    2017-01
    Derechos
    Creative Commons Reconocimiento 4.0 © Research Leap/Inovatus Services
    Publicado en
    Journal of International Business Research and Marketing, Volume 2, Issue 2, January 2017, Pages 24-32
    Editorial
    Inovatus Usluge
    Enlace a la publicación
    http://dx.doi.org/10.18775/jibrm.1849-8558.2015.22.3004
    Palabras clave
    Transparency
    Communication
    Ethical banking
    Traditional banking
    New business models
    Resumen/Abstract
    Transparency is a key value in the thinking of ethical banks, but do they perform different practices over traditional banking that justify or support that commitment to transparency? This study examines transparency in the communication process in two different types of banking in Spain: ethical/alternative banking and traditional banking. The identification of an explicit commitment to transparency, the analysis of disclosed information, the identification of information channels and the identification of stakeholders allow assessing transparency, which appears as a complex concept that has more to do with corporate philosophy rather than with the actions developed to achieve a greater transparency level, where the resources of the financial institution seem to prevail over the thinking of the organization. This exploratory study will contribute to the knowledge about ESG information disclosure in the banking industry, developing the identification of practices that improve transparency and will result in greater efficiency in decision-making processes.
    Colecciones a las que pertenece
    • D25 Artículos [509]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España