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dc.contributor.authorWilliams Camus, Julia Teresa es_ES
dc.contributor.otherUniversidad de Cantabriaes_ES
dc.date.accessioned2017-10-24T07:32:59Z
dc.date.available2017-10-24T07:32:59Z
dc.date.issued2016es_ES
dc.identifier.issn0213-1854es_ES
dc.identifier.issn2386-9658es_ES
dc.identifier.otherFFI2014-57313-Pes_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10902/12122
dc.description.abstractABSTRACT: This study explores the use of metaphor in the presentation of cancer therapies in a corpus of 300 popularisation articles in four quality newspapers, The Guardian, The Times, El País and El Mundo, in the English and Spanish press. More specifically, it seeks to investigate the ways in which currently available cancer treatments are portrayed as opposed to those still under development. Metaphorically used words were identified primarily according to the "Metaphor Identification Procedure" MIP developed by the Pragglejaz Group (2007) but also taking into account the developments presented by the more elaborated procedure MIPVU. The analysis revealed three major source domains that conceptualise cancer treatment: WEAPON, GARMENT and FOOD AND COCKTAILS. Contextual analysis showed that these metaphors are often used by both journalists and scientists with persuasive and evaluative functions in the text.es_ES
dc.description.abstractRESUMEN: Este estudio explora el uso de la metáfora en la presentación de terapias contra el cáncer en un corpus de 300 artículos de divulgación publicados en cuatro periódicos, The Guardian, The Times, El País y El Mundo, de la prensa inglesa y española. En concreto, se investiga la forma en la que los tratamientos actuales se presentan frente a los que siguen en desarrollo. Los términos empleados de forma metafórica se identificaron según el "Metaphor Identification Procedure" MIP desarrollado por el Grupo Pragglejaz (2007), teniendo en cuenta también las mejoras presentadas por el procedimiento más elaborado del MIPVU. El análisis muestra que se emplean tres dominios fuente en la conceptualización de los tratamientos contra el cáncer: ARMAS, ROPA y COMIDA Y CÓCTELES. Del análisis contextual se desprende que las metáforas son empleadas frecuentemente con una función persuasiva y evaluativa en los textos tanto por periodistas como científicos.es_ES
dc.description.sponsorshipThis work was funded by the Spanish Ministerio de Economía y Competitividad, under the project Evidencialidad y epistemicidad en textos de géneros discursivos evaluativos. Análisis contrastivo y traduccion [ModevigTrad] (Evidentiality and epistemicity in texts of evaluative discourse genres. Contrastive analysis and translation), with reference number FFI2014-57313-P.es_ES
dc.format.extent30 p.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Córdobaes_ES
dc.rightsAtribución 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/*
dc.sourceAlfinge 28 (2016), 109-138es_ES
dc.subject.otherMetáforaes_ES
dc.subject.otherDiscurso de divulgaciónes_ES
dc.subject.otherFunción persuasiva y evaluativaes_ES
dc.subject.otherTratamientos contra el cánceres_ES
dc.subject.otherMetaphores_ES
dc.subject.otherPopularisation Discoursees_ES
dc.subject.otherEvaluative and Persuasive Functionses_ES
dc.subject.otherCancer Treatmentes_ES
dc.titleGet the metaphor right! Cancer treatment metaphors in the English and Spanish presses_ES
dc.title.alternative¡Acierta con la metáfora! Las metáforas de los tratamientos contra el cáncer en la prensa inglesa y españolaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES


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