La literatura en la enseñanza del inglés en educación primaria. Análisis de metodología, recursos y formación docente.
The literature in the teaching of English in primary education. Analysis of methodology, resources and teacher training.
Ver/ Abrir
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10902/10874Registro completo
Mostrar el registro completo DCAutoría
Ceballos Montalvo, NoemíFecha
2017-02-14Director/es
Derechos
©Noemí Ceballos Montalvo
Palabras clave
Literatura infantil
Inglés como lengua extranjera
Educación
Metodología
Children´s literature
English as a foreign language
Education
Methodology
Resumen/Abstract
RESUMEN: Este trabajo revisa la importancia de la literatura, en este caso la literatura infantil en los procesos de enseñanza/aprendizaje de las segundas lenguas, proponiendo un estudio de determinados aspectos de la metodología, recursos y formación de los docentes que imparten inglés en Primaria.
ABSTRACT: The present work brings together two current educational needs, such as the teaching of literature and English as a foreign language. Through the contributions of various authors, I intend to link the importance of the use of children's literature to learn a foreign language and the benefits we can obtain; and, through a study, try to check the relevance of children´s literature in English classrooms, analyzing the resources and methodologies of a sample of teachers.