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dc.contributor.authorVerdugo, Miguel A.
dc.contributor.authorArias, Benito
dc.contributor.authorGuillén-Martín, Verónica Marina 
dc.contributor.authorSeo, Hyojeong
dc.contributor.authorShogren, Karrie A.
dc.contributor.authorShaw. Leslie A.
dc.contributor.authorThompson, James R.
dc.contributor.otherUniversidad de Cantabriaes_ES
dc.date.accessioned2017-04-18T11:46:26Z
dc.date.available2017-04-18T11:46:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1697-2600
dc.identifier.otherPSI2012-36278es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10902/10852
dc.description.abstractAbstract: Background: Interest in the support needs of people with intellectual disability has directed attention to developing assessments to measure of the pattern and intensity of supports which people need to participate in valued life activities. Assessments of the support needs of children must account for the influence of age. Method: Four hundred fifty (450) Spanish children with intellectual disability (ages 5-16) were assessed with the SIS-C Spanish. To test for measurement invariance and latent differences, the SIS-C Spanish standardization sample was linked to the SIS-C English normative sample. Models developed during the norming process were used to investigate measurement equivalence across age groups, differences in latent means, and differences in latent variances and standard deviations. Results: Findings suggested that all items on the SIS-C Spanish could reliably be used to measure support needs of children ages 5-16. When exploring age-related differences at the latent level, however, data showed latent mean differences in support need domain scores across age cohorts. Conclusions: The same set of items can be used to measure support needs in children ages 5-16, but age-related influences must be considered in developing norms for the SIS-C Spanish as well as in planning supports for children.es_ES
dc.description.abstractResumen: Antecedentes: El interés en las necesidades de apoyo de las personas con discapacidad intelectual debe centrarse en la evaluación del patrón e intensidad de los apoyos requeridos para realizar las actividades diarias. Cuando se evalúan estas necesidades en niños, se debe considerar además la influencia de la edad. Método: Se evaluaron 450 personas con discapacidad intelectual (5-16 años) mediante la versión española de la SIS-C. La invarianza de medida y las diferencias latentes fueron analizadas relacionando la muestra española con la muestra normativa de la versión en inglés. Los modelos desarrollados para la creación de baremos se utilizaron para estudiar las equivalencias de medida en los distintos grupos de edad y las diferencias latentes de sus medias, varianzas y desviaciones típicas. Resultados: Los ítems de la versión española de la SIS-C son fiables para medir las necesidades de apoyo en personas de entre 5 y 16 años. A nivel latente, los datos mostraron diferencias en las medias de las puntuaciones de diferentes grupos de edad. Conclusiones: Pueden utilizarse los mismos ítems para medir las necesidades de apoyo de niños y adolescentes, pero debe considerarse la influencia de la edad tanto en la creación de baremos como en la planificación de apoyos.es_ES
dc.description.sponsorshipWork on this research was funded by the Spanish Ministry of the Economy and Competitiveness (R&D Projects, PSI2012-36278)es_ES
dc.format.extent9 p.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherElsevieres_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional © Asociación Española de Psicología Conductual. Published by Elsevier Españaes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es_ES
dc.sourceInternational Journal of Clinical and Health Psychology, 16 (2016), 306-314es_ES
dc.subject.otherIntellectual disabilityes_ES
dc.subject.otherSupport needs assessmentes_ES
dc.subject.otherCommunity integrationes_ES
dc.subject.otherInstrumental studiees_ES
dc.subject.otherDiscapacidad intelectuales_ES
dc.subject.otherEvaluación de necesidades de apoyoes_ES
dc.subject.otherIntegración en la comunidades_ES
dc.subject.otherEstudios instrumentaleses_ES
dc.titleExamining age-related differences in support needs on the Supports Intensity Scale-Children’s Version-Spanish translationes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.identifier.DOI10.1016/j.ijchp.2016.06.002
dc.type.versionpublishedVersiones_ES


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Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional © Asociación Española de Psicología Conductual. Published by Elsevier EspañaExcepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional © Asociación Española de Psicología Conductual. Published by Elsevier España