• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    High school boys' and girls' writing conceptions and writing self-efficacy beliefs: what is their role in writing performance?

    Ver/Abrir
    HighSchoolBoys.pdf (353.9Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/10588
    DOI: 10.1080/01443410.2013.836157
    ISSN: 0144-3410
    ISSN: 1469-5820
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Villalón Molina, RuthAutoridad Unican; Mateos, Mar; Cuevas, Isabel
    Fecha
    2015
    Derechos
    © Taylor & Francis . "This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Educational Psychology on 2015, available online: http://wwww.tandfonline.com/10.1080/01443410.2013.836157”
    Publicado en
    Educational Psychology, 2015, 35(6), 653-674
    Editorial
    Taylor & Francis
    Enlace a la publicación
    http://dx.doi.org/10.1080/01443410.2013.836157
    Palabras clave
    Self-efficacy
    Conceptions
    Writing-to-learn
    Synthesis
    Gender
    Resumen/Abstract
    This study investigated the conceptions about writing and writing self-efficacy beliefs held by high school students in relation to the students’ gender as well as their associations with writing achievement. The results show that female students have more sophisticated writing conceptions than their male counterparts but no gender differences were found in writing self-efficacy beliefs. In addition, results reveal that writing self-efficacy beliefs and gender play an important role in predicting writing performance and that writing performance is moderated by students’ writing conceptions. Educational implications and further research are discussed.
    Colecciones a las que pertenece
    • D11 Artículos [787]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España