• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Filología
    • D13 Proyectos de investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Filología
    • D13 Proyectos de investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Raising Perceptual Phonemic Awareness in the EFL Classroom

    Ver/Abrir
    RaisingPerceptualPho ... (1.085Mb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/10252
    ISSN: 2292-4248
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Gómez Lacabex, Esther; Gallardo del Puerto, FranciscoAutoridad Unican
    Fecha
    2014-03
    Derechos
    © Concordia University, Department of Education
    Publicado en
    Concordia Working Papers in Applied Linguistics, 5, 2014
    Editorial
    Concordia University, Department of Education
    Resumen/Abstract
    ABSTRACT: This study examined the impact of phonetic training on English lexical schwa vowel in primary school learners (aged 12) of English as a foreign language in Spain. Students’ perceptual awareness on the occurrence of schwa in unstressed position in English was tested in three groups: i) a group which underwent auditory discrimination and identification practice, ii) a group which underwent listen‐and‐repeat practice, iii) a control group with native exposure. The first two groups could consistently identify full vowels as incorrect in post‐ test. Few differences in perceptual awareness as a function of position of the unstressed vowel in the word (pre vs. post‐tonic) were found. Word familiarity was found to affect pre‐test performance but to be hindered after treatments. Results acknowledge the positive impact of controlled phonetic training on L2 sound perceptual awareness in classroom settings and contribute to the development of L2 pronunciation teaching and learning.
    Colecciones a las que pertenece
    • D13 Artículos [219]
    • D13 Proyectos de investigación [32]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España