@mastersthesis{10902/8903, year = {2016}, month = {6}, url = {http://hdl.handle.net/10902/8903}, abstract = {RESUMEN Ante el recurrente debate sobre la enseñanza de la religión en España en la Educación Primaria y Secundaria, creo que es necesario abordar la cuestión desde una perspectiva distinta que huya del tradicional debate de religión sí o religión no. Las religiones son un producto cultural de las sociedades humanas con la suficiente importancia como para que sean abordadas en las aulas evitando cualquier enseñanza de tipo confesional. Por eso en este trabajo propongo algunas reflexiones sobre lo que ha sido, es y, sobre todo, debería ser la enseñanza de las religiones en España, para lo que argumentaré una propuesta que podría dar respuesta al eterno debate de la enseñanza de la religión en nuestro país.}, abstract = {ABSTRACT The debate about teaching religion in primary and secondary school in Spain is very recurrent and I think that tackle the problem in a different perspective is very necessary. Religions are products of the human societies and they have a lot of relevance so it is important to study them in the classrooms, although it is necessary to differentiate the academic study of religions and the confessional indoctrination of one specific religion. In this project I propose think about the teaching of religions in Spain in the past, in the present and in the future. Also I explain a proposal and I try to resolve the eternal debate of religion in Spain.}, title = {Religión y cultura: una propuesta sobre la enseñanza de la religión en las aulas}, author = {Sánchez de Mayo, Pablo}, }