@misc{10902/7068, year = {2015}, month = {6}, url = {http://hdl.handle.net/10902/7068}, abstract = {This paper analyzesthe visual representation of breast cancer throughthree different points of view offered by:the British photographer JoSpencein her work “Putting myself in the picture: Thepicture of health?” specially from 1982to 1990, theSpanish organization Asociación Española Contra el Cáncer (AECC)andAusoniain the video breast cancerawareness campaigns from 2009to 2014and the AECC printed/photography awareness campaign from 2010 to 2014.The mentioned material is approached throughqualitativeanalysisdeveloped by the so called cultural studies.Theserepresentationsproposals of breast canceropensthe door to contrastand confront them, trying to dig in their differences and similarities to finda junction as they stand one infront the other, establishing a dialoguethat allows to understand the way that breast cancer is visually representedto society.}, abstract = {ABSTRACT: Este trabajo analiza la representación visual del cáncer de mama a partir de tres puntos de vista diferentes proporcionados por: el trabajo de la fotógrafa inglesa Jo Spence "Putting myself in the picture: the picture of health?" especialmente de 1982 a 1990, las campañas de concientización en vídeo de la Asociación Española contra el Cáncer (AECC) y Ausonia desde el 2009 hasta el 2014 y las campañas de concientización de prensa escrita de la AECC desde el 2010 hasta el 2014. Del material consultado se realiza un análisis cualitativo desarrollado por los estudios culturales. Las tres propuestas de representación de cáncer de mama permiten contrastarlas y confrontarlas, intentando ahondar en sus diferencias y semejanzas para que se establezca un diálogo que permita entender diferente maneras de representar el cáncer de mama en la sociedad.}, title = {Putting the breast cancer in the picture : Jo Spence’s project and the AECC/AUSONIA’s awareness campaigns}, author = {Arias Casais, Natalia Sofía}, }