@misc{10902/5446, year = {2014}, month = {9}, url = {http://hdl.handle.net/10902/5446}, abstract = {RESUMEN En el presente trabajo abordo de forma reflexiva una revisión bibliográfica de la literatura existente en torno a la mirada pedagógica Pikler – Lòczy. Comienzo aludiendo al panorama actual de la Educación Infantil dentro de nuestro país para ir abriendo paso a la figura emérita de la pediatra Emmi Pikler y la loable labor del Instituto Lòczy de Budapest, referente mundial en base a unos cuidados infantiles de calidad como base de una educación en la que el niño es el verdadero artífice, para después desglosar con la máxima concisión posible los aspectos fundamentales que constituyen los ejes vertebradores de la labor cotidiana de Lòczy y que son extrapolables al primer ciclo de la educación infantil.}, abstract = {ABSTRACT The present work addresses a reflective bibliographic review of the existing literature around the subject of Pikler-Locky pedagogic sight. I start referring the current landscape of nursery education here in Spain giving way to introduce the figure of emeritus pediatrician Emmi Pikler and the commendable task of Loczy Institute in Budapest, world reference on a quality child care as basis for an education in which the child is the true creator. Then I drill down with the utmost concision the fundamental issues that constitute the backbone of the daily labor at Loczy and that can be extrapolated to the first cycle of early nursery school}, title = {Aportes Pikler - Lòczy en la escuela infantil. Construyendo una pedagogía de lo cotidiano}, author = {Torre Conejo, Patricia de la}, }