@mastersthesis{10902/12240, year = {2017}, month = {9}, url = {http://hdl.handle.net/10902/12240}, abstract = {RESUMEN El presente proyecto trata de analizar la realidad educativa de Cantabria durante la Restauración. Una región que para inicios del nuevo siglo presentaba unas altas tasas de alfabetización, fruto de un interés despertado por su dinámica clase social. Será en ese contexto donde nos preguntaremos, si esa formación en las primeras letras iría pareja a una aplicación de las nuevas corrientes pedagógicas imperantes allende nuestras fronteras o dentro de algunas corrientes de pensamiento nacionales, alejadas del “turnismo” político.}, abstract = {ABSTRACT The present project tries to analyze the educational reality of Cantabria during the Restoration. A region that by the beginnings of the new century was presenting a few high valuations of literacy, as a result of an interest woken up by its dynamic social class. It will be in this context where we will wonder if this formation in the first letters would go couple to an application of the new pedagogic currents, prevailing far of our borders or inside some national currents of thought, removed from the political "turnismo".}, title = {Innovación Educativa en "la Montaña". ¿Una oportunidad perdida?}, author = {Fernández Muñoz, Iván}, }